Projects | Dapp
settings-icon meer inzicht more insight and movement in your factory? +31(0)345 50 52 56
Dapp

Projects

Since the found­ing of Dapp many projects have been suc­cess­ful­ly re­al­ized. Below you will find an over­view of some in­ter­est­ing ref­er­ence projects that we have com­plet­ed.

0

completed projects in dairy

0

completed projects in fresh produce

0

completed projects in food & beverage

0

completed projects in non-food & logistics

Last pro­ject

3D scan als verhuis-, archief- en marketingtool bij een verffabriek in Gelderland Dapp

3D scan als ver­huis-, ar­chief- en mar­ke­ting­tool bij een verf­fa­briek in Gel­der­land

Apel­doorn, April 2025

Voor een verf­fa­briek in Gel­der­land heeft Dapp een uit­ge­brei­de 3D-scan uit­ge­voerd van hun be­staan­de pro­duc­tie­lo­ca­tie. De klant stond voor een ver­hui­zing naar een nieu­we fa­briek en had be­hoef­te aan een nauw­keu­rig en veel­zij­dig di­gi­taal ver­trek­punt. Met de scan is de vol­le­di­ge oude fa­briek vast­ge­legd - niet al­leen als hulp­mid­del voor het plan­nen van de fy­sie­ke ver­hui­zing, maar ook als di­gi­taal ar­chief voor toe­kom­stig in­tern ge­bruik.

Wat dit pro­ject bij­zon­der maak­te, was het brede scala aan toe­pas­sin­gen. De scan werd niet al­leen ge­bruikt om de hui­di­ge in­stal­la­ties in kaart te bren­gen, maar ook om deze ma­chi­nes vir­tu­eel te po­si­ti­o­ne­ren in de lay-out van de nieu­we fa­briek. Dit gaf de klant voor het eerst een ruim­te­lijk in­zicht in hoe de nieu­we op­stel­ling eruit zou zien, wat voor­heen al­leen mo­ge­lijk was met plat­te 2D-te­ke­nin­gen. De com­bi­na­tie van nauw­keu­ri­ge data en een vi­su­e­le weer­ga­ve zorg­de er­voor dat lay­out­keu­zes veel snel­ler en on­der­bouw­der ge­no­men kon­den wor­den.

Daar­naast werd de scan ook com­mer­ci­eel in­ge­zet. In sa­men­wer­king met het sa­le­s­team van de klant is een on­li­ne di­gi­ta­le ex­pe­rien­ce tour ont­wik­keld, waar­mee po­ten­ti­ë­le klan­ten, le­ve­ran­ciers of sta­ke­hol­ders de fa­briek vir­tu­eel kun­nen be­zoe­ken. Deze in­ter­ac­tie­ve tour biedt niet al­leen een unie­ke in­kijk in het pro­duc­tie­pro­ces, maar ver­laagt ook de drem­pel voor ken­nis­ma­king met het be­drijf - zon­der dat daar een fy­siek be­zoek voor nodig is. Het is de eer­ste keer dat bij dit soort pro­jec­ten een 3D-scan ook zo dui­de­lijk een rol speelt in mar­ke­ting en klant­be­le­ving.

De tour bevat onder an­de­re:

  • Klik­ba­re tags bij ma­chi­nes met uit­leg of video's van het pro­ces.
  • His­to­ri­sche in­for­ma­tie­pun­ten over de ont­wik­ke­ling van de fa­briek.
  • Links naar bij­be­ho­ren­de pro­duc­ten of pro­duct­pa­gi­na's op de web­si­te.
  • Een au­to­ma­ti­sche rond­lei­ding met be­ge­lei­den­de tekst.
  • Mo­ge­lijk­heid voor ex­ter­ne par­tij­en om zelf­stan­dig de tour te ver­ken­nen.
  • In­zet­baar op beur­zen, web­si­tes of in ver­koop­ge­sprek­ken.

Kort­om: één scan, vier toe­pas­sin­gen - tech­nisch, lo­gis­tiek, his­to­risch en com­mer­ci­eel. Een in­ves­te­ring met een brede en tast­ba­re meer­waar­de.

Non-Food & Lo­gis­tics,

more projects

Re-evaluatie fabrieksontwerp na nieuwe informatie Dapp

Re-eva­lu­a­tie fa­brieks­ont­werp na nieu­we in­for­ma­tie

Voor een klant in de pa­ne­len­in­du­strie heeft Dapp een ver­die­pen­de stu­die ge­daan naar de in­rich­ting van een nieuw te bou­wen pa­ne­len­fa­briek. De vraag rees nadat de be­dach­te plot waar­op de fa­briek oor­spron­ke­lijk in­ge­te­kend was toch een an­de­re vorm aan­nam. Hier­door waren de hui­di­ge plan­nen en de voor­zie­ne qua foot­print in­com­pa­ti­bel ge­wor­den. De fa­briek moest lang­wer­pi­ger wor­den, zou de in­rich­ting dan het­zelf­de blij­ven? Een nieu­we FLS-stu­die bleek uit­komst te bie­den, door de reeds ge­da­ne FLS-stu­die aan te pas­sen en op­nieuw te eva­lu­e­ren is er een nieu­we fa­briek­slay-out ge­op­ti­ma­li­seerd. Deze was wel we­zen­lijk an­ders dan de vo­ri­ge in­rich­ting, dus het doen van deze ver­die­pen­de stu­die is zeer zin­vol ge­ble­ken. Na de eer­ste re­sul­ta­ten heeft Dapp samen met de klant een live schuif­ses­sie ge­hou­den waar­bij feed­back op de lay­out van de klant di­rect aan­ge­past werd. Meer­de­re vra­gen die rezen kon­den met be­hulp van de 3d scan en de 3d vi­su­a­li­sa­ties di­rect be­ant­woord wor­den. Het toe­pas­sen van de 3d scan neemt bij­voor­beeld twij­fels weg over hoe­veel werk­ruim­te er is, wat de hui­di­ge op­stel­ling van ma­chi­nes is of dat een be­paal­de door­gang niet te krap wordt. Na­der­hand had de klant nog en­ke­le vra­gen over het al dan niet spie­ge­len van het ge­bouw, ook hier heeft Dapp een bij­dra­ge kun­nen le­ve­ren door het vi­su­a­li­se­ren van een ge­spie­gel­de lay­out met daar­in de op­los­sin­gen ver­werkt voor een aan­tal knel­pun­ten, denk aan L vor­mi­ge ma­chi­nes die zich niet mak­ke­lijk laten spie­ge­len. Non-Food & Lo­gis­tics